HomeGroupsTalkZeitgeist
Hide this

Results from Google Books

Click on a thumbnail to go to Google Books.

The Land of Stories: The Wishing Spell by…
Loading...

The Land of Stories: The Wishing Spell (original 2012; edition 2012)

by Chris Colfer

MembersReviewsPopularityAverage ratingMentions
993598,624 (3.83)10
Member:Rigfield
Title:The Land of Stories: The Wishing Spell
Authors:Chris Colfer
Info:Little, Brown Books for Young Readers (2012), Edition: 1, Hardcover, 448 pages
Collections:Your library
Rating:*****
Tags:None

Work details

The Wishing Spell by Chris Colfer (2012)

Loading...

Sign up for LibraryThing to find out whether you'll like this book.

No current Talk conversations about this book.

» See also 10 mentions

Showing 1-5 of 59 (next | show all)
Il 12 giugno è arrivate nelle librerie italiane un romanzo per giovanissimi (età di lettura: 10 anni) molto particolare. Attesissimo dai più grandi, in quanto fan dell’ormai famoso Chris Colfer – attore nella serie televisiva GLEE, ormai alla sua quarta stagione, nei panni di Kurt Hummel -, e una piacevolissima sorpresa per i più piccini, The Land of Stories, si è rivelato fin dalle prime pagine un piccolo capolavoro fiabesco.

Cover originale
Seppur l’età di lettura di questa fiaba sulle fiabe sia dai 10 anni in su, sarà impossibile anche per un adulto non lasciarsi catturare dallo stile delicato e ammaliante di Colfer, nonché dalla sua incredibile bravura nel saper prendere, amalgamare e arricchire alcune fra le più belle e conosciute favole famose in tutto il mondo.
Biancaneve, Raperonzolo, Cappuccetto Rosso, Cenerentola, La Sirenetta, Il Principe Ranocchio, Riccioli D’oro, Jack e il fagiolo magico… Impensabile non lasciarsi letteralmente conquistare, pagina dopo pagina, da questa storia che ci permetterà di riassaporare il significato pedagogico delle fiabe, magari sbiadito negli anni, e scoprirne lati nuovi e rinnovati dalla fervida immaginazione dell’autore che ci farà conoscere lati e aspetti dei caratteri dei personaggi, nostri amici d’infanzia.
Biancaneve con il suo insano desiderio d’affetto per la Matrigna cattiva, Cenerentola con la sua dolcezza e fiducia nel prossimo e la Bella Addormentata con la sua infinita saggezza, dovuta dal lungo sonno dei 100 anni. E conosceremo la superficialità di una Cappuccetto Rosso viziata ed egocentrica, nonché il coraggio e la tenacia di Riccioli d’Oro, la fuorilegge, che combatte la Banda del Grande Lupo Cattivo a suon di colpi di spada in groppa al suo cavallo.

Clicca per ingrandire
Ma come è riuscito Chris Colfer a creare un’unica grande favola, che coinvolgesse tutti i questi personaggi, senza alterare, se non minimamente, la trama di nessuna delle storie originali? Tutto inizierà con Biancaneve che, in preda ai sentimenti, si recherà nelle prigioni del castello per parlare con la Matrigna Cattiva, chiedendole spiegazioni per il suo comportamento. Biancaneve desidera l’amore della Matrigna, l’ha sempre desiderato, e proprio non riesce a concepire gli attentati alla sua vita orditi dalla donna. Non ci saranno lacrimevoli riappacificazioni, niente di tutto questo, ci sarà, bensì, una storia. La storia di cui nessuno parla, di cui nessuno si interessa: la storia della Matrigna Cattiva.
Cosa succede quando ci si inizia a chiedere il “perché” del comportamento dei Cattivi delle favole? Dove termina il limite fra buoni e cattivi, fra bene e male? È questo che Colfer si ripromette di affrontare in questo suo primo volume della serie The Land Of Stories, e lo fa in modo un po’ contorto, facendo un lungo giro e travestendo il suo intento principale con il semplice racconto di una favola nuova che unisca quelle già conosciute e lette. In realtà il suo obiettivo sarà proprio quello di raccontare e dare voce alla storia che nessuno ascolta mai, quella che non viene chiesta e che nessuno vuol sentire: La Storia dei Cattivi.
Per fare ciò coinvolgerà due bambini, gemelli, del nostro mondo che, a seguito della dolorosa perdita del padre per un incidente, si ritrovano a fare i conti con la dura realtà, fatta di privazioni e adulta consapevolezza. Le favole, che sempre hanno rappresentato un elemento importantissimo nella loro vita grazie al padre, librario, che riusciva sempre a raccontare loro qualche nuova storia, sono diventate ora un mezzo per sfuggire alla realtà. E sarà proprio quello che accadrà quando, un giorno, magicamente, entrambi finiranno risucchiati nel vecchio libro di favole che la Nonna ha regalato loro per il dodicesimo compleanno.
Il desiderio di tornare a casa li spingerà a una caccia al tesoro per la Terra delle Storie, alla ricerca di tutti gli ingredienti per un importante e ormai perduto incantesimo, guidati solo dalle parole di un vecchio diario che sembra contenere tutti gli indizi necessari per poterli trovare.
Purtroppo qualcun altro sembra sulle tracce di questi otto magici ingredienti e per i Gemelli Bailey le cose si faranno decisamente più complicate e pericolose, ma, si sa, nelle favole se si è abbastanza puri di cuore arriva sempre qualcuno in grado di dare un mano…

Secondo volume, in uscita in America
Il romanzo di Chris Colfer è una dolcissima scoperta, qualcosa di già letto, ovviamente, ma riproposto in uno stile così delicato e innovativo che cattura fin dalle primissime pagine. Impossibile non chiedersi “Ma dove vuol andar a parare?”. Scoprire i nuovi volti, quelli già noti e le caratteristiche regalate a questi dal giovane scrittore diventa l’obiettivo principale del lettore, accanto al desiderio di scoprire come faranno i gemelli a cavarsela fra mele avvelenate e punte di fusi incantati. Le scarpette si infrangeranno, le damigelle in pericolo si salveranno coraggiosamente da sole e uno Specchio Incantato sarà ben più che un semplice oggetto magico, se non un protagonista silente di una storia che si snoda interamente intorno a lui, e per Lui.
Veramente una bellissima favola, magari con qualche ingenuità qua e là, ma che non può non essere letta e apprezzata per tutto ciò che è in grado di ritrasmettere e regalare ai più piccini, e non solo. Decisamente consigliato. ( )
  Nasreen44 | Jun 8, 2017 |
The story takes a very, very long time to draw wind into its sails, but once the actual excursion into the Land of Stories begins it finds some legs. The idea is fairly basic: a world populated by characters from every classic fairy tale, all living in close proximity to one another and after their stories we know have already ended. Creativity shows up in new twists on how the tales interrelate. Red Riding Hood, for example, is behind Goldilocks' trip to the Three Bears House. The Prince Charmings are all brothers. The big bad wolf is leader of a roving gang of never-do-wells. These speculations were the story's primary pleasure, from my perspective. The main characters Alex and Connor are fun to adventure with: Alex for her love of fairy tales, feeling awestruck by most of their encounters and discoveries, and her brother Connor for his almost opposite attitude of not being terribly impressed.

My wife picked this up as a book to read to our kids, attracted by the author being a star from the TV series Glee. I was less enthused, setting aside trips to Narnia and adventures with Harry Potter in exchange for this. Our youngest kids were below the target audience, but my seven year old was interested enough to soldier on and we made it our nightly read. It's nothing fabulously literary, no new classic in the making, but there are no great faults either - much to my surprise, to be honest. The pacing needed to be faster and the book is overlong, but the humour and allusions are good entertainment for both children and the adults who read to them. ( )
  Cecrow | May 23, 2017 |
Colfer created a wonderful masterpiece of combining today with the classic fairy tales of the past. Alex and Connor were able to escape their world and enter a fantasy world through the books that they read. In this world, they meet the fairy tale characters that they have grown up reading. If they successfully find the items needed, they will be granted one wish; however, they are stopped by evil
...What will win, good or evil? Will they get the help needed to leave this storyland?

Recommended for upper elementary and middle school. ( )
  SraSpoer | Apr 18, 2017 |
My 11yo daughter recommended this one. It was a fun, entertaining twist on classic fairy tales. We'll be reading more of this series together. Highly recommended for middle grade fantasy readers! ( )
  JenW1 | Apr 13, 2017 |
This postmodern story is full of twists and turns. Twins Alex and Conner fall into a fairytale book and meet all the characters one could imagine and just as one would want them to to do in a good pastiche fiction story. the question then becomes will they ever gather all the objects they need in order to make the magic spell work that will send them home again? What fun it is to go on this unpredictable trip with them! ( )
  Reesa-Florom | Apr 8, 2017 |
Showing 1-5 of 59 (next | show all)
no reviews | add a review

» Add other authors

Author nameRoleType of authorWork?Status
Chris Colferprimary authorall editionscalculated
Colfer, Chrismain authorall editionsconfirmed
Dorman, BrandonIllustratorsecondary authorall editionsconfirmed
You must log in to edit Common Knowledge data.
For more help see the Common Knowledge help page.
Series (with order)
Canonical title
Original title
Alternative titles
Original publication date
People/Characters
Important places
Important events
Related movies
Awards and honors
Epigraph
Dedication
First words
Quotations
Last words
Disambiguation notice
Publisher's editors
Blurbers
Publisher series
Original language

References to this work on external resources.

Wikipedia in English (2)

Book description
Haiku summary

Amazon.com Product Description (ISBN 031620157X, Hardcover)

Alex and Conner Bailey's world is about to change, in this fast-paced adventure that uniquely combines our modern day world with the enchanting realm of classic fairy tales.

The Land of Stories tells the tale of twins Alex and Conner. Through the mysterious powers of a cherished book of stories, they leave their world behind and find themselves in a foreign land full of wonder and magic where they come face-to-face with the fairy tale characters they grew up reading about.

But after a series of encounters with witches, wolves, goblins, and trolls alike, getting back home is going to be harder than they thought.

(retrieved from Amazon Thu, 12 Mar 2015 17:59:58 -0400)

"Through the mysterious powers of a cherished book of stories, twins Alex and Conner leave their world behind and find themselves in a foreign land full of wonder and magic where they come face-to-face with the fairy tale characters they grew up reading about"--… (more)

(summary from another edition)

» see all 6 descriptions

Quick Links

Swap Ebooks Audio
1 avail.
270 wanted

Popular covers

Rating

Average: (3.83)
0.5 1
1 4
1.5
2 12
2.5
3 32
3.5 10
4 62
4.5 9
5 42

Is this you?

Become a LibraryThing Author.

 

You are using the new servers! | About | Privacy/Terms | Help/FAQs | Blog | Store | APIs | TinyCat | Legacy Libraries | Early Reviewers | Common Knowledge | 115,205,859 books! | Top bar: Always visible