HomeGroupsTalkMoreZeitgeist
Search Site
This site uses cookies to deliver our services, improve performance, for analytics, and (if not signed in) for advertising. By using LibraryThing you acknowledge that you have read and understand our Terms of Service and Privacy Policy. Your use of the site and services is subject to these policies and terms.

Results from Google Books

Click on a thumbnail to go to Google Books.

Loading...

Afrikanische Küche. Die besten landestypischen Rezepte

by Honos Verlag

MembersReviewsPopularityAverage ratingConversations
2None5,210,080 (2.5)None
Nach einem kurzen Überblick über die diversen Einflüsse auf die afrikanische Küche, sei es der französische und arabische Einfluss auf Nordafrika oder die "Mitbringsel" der Siedler aus Europa und Indien in Südafrika, gibt es eine kurze Einführung in die Grundnahrungsmittel des schwarzen Kontinents wie Okras, Kichererbsen, Kochbananen, Kürbis, Hirse und Yamswurzeln. Die "afrikanischsten" Rezepte und auch der Schwerpunkt dieses Buches kommen aus Zentralafrika wie Bananensuppe, Erdnusstopf, Kürbis-Reis-Topf oder die Fladengerichte mit Gemüse und Fleisch. In "Kulinarische Safari durch Afrika" (ID 36/00) gab es eher rustikal-edle Küche für Touristen auf Safari, südafrikanische Rezepte sind eher in der "Regenbogenküche" (hier nicht besprochen) vertreten. Zur Bestandsergänzung gern empfohlen. (3)… (more)
Recently added bymarcorel, westher
None
Loading...

Sign up for LibraryThing to find out whether you'll like this book.

No current Talk conversations about this book.

No reviews
no reviews | add a review
You must log in to edit Common Knowledge data.
For more help see the Common Knowledge help page.
Canonical title
Original title
Alternative titles
Original publication date
People/Characters
Important places
Information from the Dutch Common Knowledge. Edit to localize it to your language.
Important events
Related movies
Epigraph
Dedication
First words
Quotations
Last words
Disambiguation notice
Publisher's editors
Blurbers
Original language
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

References to this work on external resources.

Wikipedia in English

None

Nach einem kurzen Überblick über die diversen Einflüsse auf die afrikanische Küche, sei es der französische und arabische Einfluss auf Nordafrika oder die "Mitbringsel" der Siedler aus Europa und Indien in Südafrika, gibt es eine kurze Einführung in die Grundnahrungsmittel des schwarzen Kontinents wie Okras, Kichererbsen, Kochbananen, Kürbis, Hirse und Yamswurzeln. Die "afrikanischsten" Rezepte und auch der Schwerpunkt dieses Buches kommen aus Zentralafrika wie Bananensuppe, Erdnusstopf, Kürbis-Reis-Topf oder die Fladengerichte mit Gemüse und Fleisch. In "Kulinarische Safari durch Afrika" (ID 36/00) gab es eher rustikal-edle Küche für Touristen auf Safari, südafrikanische Rezepte sind eher in der "Regenbogenküche" (hier nicht besprochen) vertreten. Zur Bestandsergänzung gern empfohlen. (3)

No library descriptions found.

Book description
Haiku summary

Current Discussions

None

Popular covers

Quick Links

Genres

No genres

Rating

Average: (2.5)
0.5
1
1.5
2
2.5 1
3
3.5
4
4.5
5

Is this you?

Become a LibraryThing Author.

 

About | Contact | Privacy/Terms | Help/FAQs | Blog | Store | APIs | TinyCat | Legacy Libraries | Early Reviewers | Common Knowledge | 202,659,944 books! | Top bar: Always visible