HomeGroupsTalkMoreZeitgeist
Search Site
This site uses cookies to deliver our services, improve performance, for analytics, and (if not signed in) for advertising. By using LibraryThing you acknowledge that you have read and understand our Terms of Service and Privacy Policy. Your use of the site and services is subject to these policies and terms.

Results from Google Books

Click on a thumbnail to go to Google Books.

Cirque Du Freak #9: Killers of the Dawn by…
Loading...

Cirque Du Freak #9: Killers of the Dawn (edition 2006)

by Darren Shan

MembersReviewsPopularityAverage ratingMentions
1,1611817,076 (4.01)7
As his battles against the vampaneze continue, Darren Shan is framed as public enemy number one.
Member:DeathsMistress
Title:Cirque Du Freak #9: Killers of the Dawn
Authors:Darren Shan
Info:Little, Brown Books for Young Readers (2006), Paperback, 224 pages
Collections:Your library
Rating:*****
Tags:None

Work Information

Killers of the Dawn by Darren Shan

None
Loading...

Sign up for LibraryThing to find out whether you'll like this book.

No current Talk conversations about this book.

» See also 7 mentions

English (16)  Spanish (1)  All languages (17)
Showing 1-5 of 16 (next | show all)
All the more painful knowing the reveal was coming.

(Also, I knew the sequence that was essentially the dream trope was coming, but it was ten times as stupid this time around.) ( )
  whakaora | Mar 5, 2023 |
Recensione su FantasyAmo

Darren, Larten e Vancha si sono scontrati coi Vampaneze e il loro Signore. Sono riusciti a mettersi al sicuro per un pelo, e hanno rapito Steve, ex-migliore amico di Darren e mezzo-Vampaneze. Ora sono ricerati non solo dai loro cugini della Notte, ma anche dalla polizia, che li crede autori degli omicidi perpetrati dai loro nemici.
Devono restare nell'ombra, e aspettare la loro occasione per tornare dai Vampaneze e uccidere il loro Signore una volta per tutte.

Questo libro riprende da dove si era chiuso quello precedente, ovvero in una brutta situazione per i nostri tre Vampiri.
È come se questi dodici volumi siano, in realtà, un'inico libro. Da quello che ho capito è stato qualcosa di voluto dall'autore, e sinceramente non mi lamento: in questo modo posso leggerli tutti di fila e ricordarmi la storia.
Devo dire che tra quelli che ho letto fino a ora, questo nono libro è il più violento, anche se è una serie per ragazzi: si capisce davvero che c'è una guerra di mezzo.
Non parliamo poi delle ultime pagine. Le ho lette in treno e mi sono messa a piangere... Sì, questo è anche uno dei volumi che mi ha presa di più. Non solo per la storia, che è molto legata alle azioni dei personaggi, ma per una morte in particolare che non voglio spoilerare. Le ultime parole di quel personaggio sono piuttosto importanti, e credo ritorneranno nei prossimi volumi.

In questo volume seguiamo sì Larten, Darren e Vancha, ma anche altri personaggi, in particolare Gannen e Steve.
Steve è uno stronzo, e mi rifiuto di dire altrimenti. L'ho trovato rompi balle. Fissato con qualcosa che lui ha travisato nella sua mente in modo errato, rifiuta di vedere la verità. Mi ricorda certi miei parenti.
Gannen... Non so ancora cosa pensare. Sembra rispettabile, ma per ora mi tengo a distanza. Vorrei più interazioni con suo fratello Vancha, e magari una riappacificazione. Ma non voglio sperare in vano, ecco.
Un altro personaggio che ha molto spazio è RV, che mi ricorda sempre di più di Murlough, un personaggio incontrato nel terzo volume. Pazzi uguali, quasi lo stesso personaggio! RV mi è sembrato piuttosto inquietante la prima volta che è comparso nella storia: mi dava i brividi, era inquietante. Non un' "anima buona", secondo me.
Alice è un personaggio forte, che mi piace molto. Da quello che so avrebbe dovuto mettersi con Debbie, ma la cosa non è accaduta per via dell'editore. Peccato.
Debbie mi era piaciuta quando l'abbiamo incontrata la prima volta. Ma ora mi sembra totalmente diversa. E molto più fifona. È un personaggio che non mi piace più.

Questo libro mi è piaciuto moltissimo: è pieno di azione, quasi senza attimi di tregua, e quello che è successo ha lasciato un segno nel mio cuore.
Ovviamente, è in inglese come gli altri, ed è un inglese abbastanza semplice d comprendere. Ma, se lo volete in italiano, ci sono le biblioteche!
( )
  thereadingpal | Jun 14, 2022 |
I figured who the real lord was quite some books ago. So no big reveals. ( )
  BookstoogeLT | Dec 10, 2016 |

So....ridiculously.....sad. The ending of this book packs a wallop of emotional punch. So....sad. The books won't be quite the same now (again, SO SAD.)

The way it went down, though? Brilliant, epic in scope.

All the three hunters have grown on me more. The assistance of two humans was a fun touch as they added to the storyline.

The twist turned my head around at the end, making me circle around previous assumptions that actually have turned out true. Red herring alert that was massacred. Such a brutal ending to bring this book to a darker level, as some of the others have been, but not all, making it a fantastic young adult book that can be enjoyed by all ages.

Such a bitter feeling with a certain turnout, especially considering how more bitter it is since the author slipped in a sweet chapter in the middle that gave false hope. Almost mean to do but this only emphasized the tragedy much more and was a brilliant, unusual move; I applaud.

Again intense in action, firm with pacing, characters hold up strong and become more likeable (in some cases before they meet tragic fates.) The world only continues to become more complex and layered.

Shan definitely has a talent with writing emotionally wrenching, tragic scenes. Ugh. Second time in a row with this series that I’ve sobbed as a child would.
( )
  ErinPaperbackstash | Jun 14, 2016 |
As his battles against the vampaneze continue, Darren Shan is framed as public enemy number one.
  lkmuir | Dec 1, 2015 |
Showing 1-5 of 16 (next | show all)
no reviews | add a review
You must log in to edit Common Knowledge data.
For more help see the Common Knowledge help page.
Canonical title
Original title
Alternative titles
Original publication date
People/Characters
Important places
Important events
Related movies
Epigraph
Dedication
For: Bas - my dawn bird
OBEs (Order of the Bloody Entrails) to: Maiko "minder" Enomoto & Megumi "fault-finder" Hashimoto, Gillie Russell & Zoe Clarke - the Sisters Grimm, the Christopher Little Clan - troll-masters
First words
It was the age of deceit.
Quotations
Last words
(Click to show. Warning: May contain spoilers.)
Disambiguation notice
Publisher's editors
Blurbers
Original language
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

References to this work on external resources.

Wikipedia in English (1)

As his battles against the vampaneze continue, Darren Shan is framed as public enemy number one.

No library descriptions found.

Book description
Haiku summary

Current Discussions

None

Popular covers

Quick Links

Rating

Average: (4.01)
0.5
1 4
1.5 3
2 10
2.5 1
3 40
3.5 4
4 73
4.5 5
5 82

Is this you?

Become a LibraryThing Author.

 

About | Contact | Privacy/Terms | Help/FAQs | Blog | Store | APIs | TinyCat | Legacy Libraries | Early Reviewers | Common Knowledge | 204,232,512 books! | Top bar: Always visible