HomeGroupsTalkMoreZeitgeist
This site uses cookies to deliver our services, improve performance, for analytics, and (if not signed in) for advertising. By using LibraryThing you acknowledge that you have read and understand our Terms of Service and Privacy Policy. Your use of the site and services is subject to these policies and terms.
Hide this

Results from Google Books

Click on a thumbnail to go to Google Books.

An introduction to mathematics by Alfred…
Loading...

An introduction to mathematics (original 1911; edition 1958)

by Alfred North Whitehead

MembersReviewsPopularityAverage ratingMentions
244None79,669 (3.13)1
This distinguished little book is a brisk introduction to a series of mathematical concepts, a history of their development, and a concise summary of how today's reader may use them.
Member:hyperopic
Title:An introduction to mathematics
Authors:Alfred North Whitehead
Info:London ; New York : Oxford University Press, 1958.
Collections:Your library
Rating:
Tags:None

Work details

An Introduction to Mathematics by Alfred North Whitehead (1911)

None.

None
Loading...

Sign up for LibraryThing to find out whether you'll like this book.

No current Talk conversations about this book.

» See also 1 mention

No reviews
no reviews | add a review
You must log in to edit Common Knowledge data.
For more help see the Common Knowledge help page.
Canonical title
Original title
Alternative titles
Original publication date
People/Characters
Important places
Important events
Related movies
Awards and honors
Epigraph
Dedication
First words
Quotations
Last words
Disambiguation notice
Publisher's editors
Blurbers
Original language
Canonical DDC/MDS

References to this work on external resources.

Wikipedia in English

None

This distinguished little book is a brisk introduction to a series of mathematical concepts, a history of their development, and a concise summary of how today's reader may use them.

No library descriptions found.

Book description
E' facile che lo studio della matematica cominci con una delusione. Le importanti applicazioni di questa scienza, l'interesse teorico che i suoi concetti presentano, il rigore logico dei suoi metodi: tutto ciò fa sì che ci si attenda di venire rapidamente introdotti a sviluppi interessanti. Ci dicono che con l'aiuto di essa si possono pesare le stelle e contare i bilioni di molecole contenuti in una goccia d'acqua.
Eppure questa grande scienza elude i nostri sforzi, allorché noi tentiamo di impadronircene con le armi della nostra mente. Quel poco che ci è dato di scorgere è ben lungi dal fornire la stessa scusa per quel suo carattere elusivo che può andar bene per tutto ciò che è al di fuori della nostra natura e sfugge alla percezione dei nostri sensi. Al contrario, se vi è una cosa che meriti di essere affrontata con una "mostra di violenza" essa è proprio costituita da quei risultati banali che occupano le pagine di certi trattati elementari di matematica. Ma il motivo per cui questa scienza non riesce a mantenersi all'altezza della sua fama è che i concetti fondamentali di essa non vengono esposti a chi studia districati dal procedimento tecnico inventato per facilitare la loro presentazione esatta in certi casi particolari.
L'intento di questo libro celebre non è di insegnare la matematica, ma di far si che, fin dall'inizio di questi studi, si sappia intorno a che cosa verte tale scienza, e perché essa costituisca necessariamente la base del pensiero esatto applicato ai fenomeni naturali. Nelle pagine di quest'opera ogni riferimento a deduzioni particolari pertinenti a qualsiasi parte della scienza verrà introdotto unicamente a scopo d'esemplificazione, e si avrà cura di rendere comprensibile l'andamento generale della trattazione offrendo il quadro vastissimo, estremamente sollecitante, di un mondo pressoché sconosciuto e al tempo stesso decisivo per la nostra vita di ogni giorno.
(piopas)
Haiku summary

Quick Links

Popular covers

Rating

Average: (3.13)
0.5
1 1
1.5
2 2
2.5
3 3
3.5 1
4 5
4.5
5

Is this you?

Become a LibraryThing Author.

 

About | Contact | Privacy/Terms | Help/FAQs | Blog | Store | APIs | TinyCat | Legacy Libraries | Early Reviewers | Common Knowledge | 150,663,358 books! | Top bar: Always visible