HomeGroupsTalkMoreZeitgeist
Search Site
This site uses cookies to deliver our services, improve performance, for analytics, and (if not signed in) for advertising. By using LibraryThing you acknowledge that you have read and understand our Terms of Service and Privacy Policy. Your use of the site and services is subject to these policies and terms.

Results from Google Books

Click on a thumbnail to go to Google Books.

Loading...
MembersReviewsPopularityAverage ratingConversations
2None5,294,414NoneNone
Quando Piero Origo seduce Emilia, la moglie del suo migliore amico, si sente un antropologo dell\U+2019\adulterio che studia il tradimento come un rito di passaggio universale. Piero cerca il limite oltre il quale la tavola della legge va in frantumi, così i “triangoli”, la vita in una comune dove regna l\U+2019\anarchia sessuale, l\U+2019\amicizia con un sacerdote che tenta di imbrigliare il suo edonismo, l\U+2019\incontro con una giovane vergine dai sogni purissimi, fino al ritorno di Emilia, misteriosamente velata, saranno tappe di un viaggio nella volontà di violare il comandamento-tabù che, in una società che non rispetta nulla, incute ancora soggezione e attrazione: non desiderare la donna d\U+2019\altri. Un romanzo di grande respiro e felice immoralità dove lo spirito dei great american narcissists \U+2013\ Updike, Mailer e Roth su tutti \U+2013\ incontra il nichilismo di Houllebecq e la raffinatezza sensuale e ironica di un Buñuel.… (more)

No tags

None
Loading...

Sign up for LibraryThing to find out whether you'll like this book.

No current Talk conversations about this book.

No reviews
no reviews | add a review
You must log in to edit Common Knowledge data.
For more help see the Common Knowledge help page.
Canonical title
Original title
Alternative titles
Original publication date
People/Characters
Important places
Important events
Related movies
Epigraph
Dedication
First words
Quotations
Last words
Disambiguation notice
Publisher's editors
Blurbers
Original language
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

References to this work on external resources.

Wikipedia in English

None

Quando Piero Origo seduce Emilia, la moglie del suo migliore amico, si sente un antropologo dell\U+2019\adulterio che studia il tradimento come un rito di passaggio universale. Piero cerca il limite oltre il quale la tavola della legge va in frantumi, così i “triangoli”, la vita in una comune dove regna l\U+2019\anarchia sessuale, l\U+2019\amicizia con un sacerdote che tenta di imbrigliare il suo edonismo, l\U+2019\incontro con una giovane vergine dai sogni purissimi, fino al ritorno di Emilia, misteriosamente velata, saranno tappe di un viaggio nella volontà di violare il comandamento-tabù che, in una società che non rispetta nulla, incute ancora soggezione e attrazione: non desiderare la donna d\U+2019\altri. Un romanzo di grande respiro e felice immoralità dove lo spirito dei great american narcissists \U+2013\ Updike, Mailer e Roth su tutti \U+2013\ incontra il nichilismo di Houllebecq e la raffinatezza sensuale e ironica di un Buñuel.

No library descriptions found.

Book description
Haiku summary

Current Discussions

None

Popular covers

Quick Links

Genres

No genres

Rating

Average: No ratings.

Is this you?

Become a LibraryThing Author.

 

About | Contact | Privacy/Terms | Help/FAQs | Blog | Store | APIs | TinyCat | Legacy Libraries | Early Reviewers | Common Knowledge | 206,996,907 books! | Top bar: Always visible