HomeGroupsTalkMoreZeitgeist
Search Site
This site uses cookies to deliver our services, improve performance, for analytics, and (if not signed in) for advertising. By using LibraryThing you acknowledge that you have read and understand our Terms of Service and Privacy Policy. Your use of the site and services is subject to these policies and terms.

Results from Google Books

Click on a thumbnail to go to Google Books.

Loading...

Dago

by Robin Wood

Other authors: See the other authors section.

MembersReviewsPopularityAverage ratingConversations
1011,878,565 (4)None
None
Loading...

Sign up for LibraryThing to find out whether you'll like this book.

No current Talk conversations about this book.

Ogni volta che mi imbatto in un lavoro di Wood riparto da capo, mi chiedo come sia possibile che non abbia sul cassetto l’opera omnia del maestro paraguiano. Dago è, probabilmente, il suo lavoro più importante, sicuramente il più famoso. In questo albo, bellissimo, vengono proposte due storie essenziali per comprendere il personaggio: il “prologo”, ossia la vera storia del rinnegato, giovane e gaudente borghese veneziano, colpito al cuore dal suo migliore amico in una trama da romanzo di Salgari; la storia è disegnata da Alberto Salinas, figlio d’arte. La seconda storia che occupa praticamente tutto l’albo, disegnata da Carlos Gomez, è “Il sacco di Roma” contiene tutti gli ingredienti dell’arte di Robin Wood; una sceneggiatura serrata e fluida al tempo stesso, ricca di citazioni storiche, che contrappone il racconto storico, in questo caso l’occupazione di Roma da parte delle truppe mercenarie luterani con il famoso rifugio di papa Clemente VII a Castel sant’Angelo, a storie piene di umanità. Dago fa parte a pieno titolo della storia del migliore fumetto internazionale.

Recensione del 2 novembre 2009
L’ennesimo capolavoro nato in Argentina; e la cosa bella è che io, a quasi 40 anni, non lo conoscevo. Storia straordinaria. Cesare Renzi, rampollo di una ricca e nobile famiglia veneziana, tradita e sterminata diventa uno schiavo. Un uomo privato di qualsiasi diritto. Accoltellato con una doga, Cesare diventa Dago. Nella raccolta viene proposto l’assedio ed il sacco di Roma. Capolavoro assoluto. Una storia sempre avvincente; con molte storie all’interno: tutte e sempre appassionanti. La ricostruzione storica è sempre attentissima; ed il tratto, il disegno hanno sempre la capacità di mantenere elevatissimo il ritmo del racconto. Oltre alla storia di Dago, poi, ci sono le storie dei coprotagonisti che meritano, alternandosi, sempre il ruolo di protagonisti. Una grandissima scoperta. Eppure Wood e Solinas li conoscevo; lo potevo immaginare. ( )
  grandeghi | May 3, 2018 |
no reviews | add a review

» Add other authors

Author nameRoleType of authorWork?Status
Wood, RobinAuthorprimary authorall editionsconfirmed
Salinas, AlbertoIllustratormain authorsome editionsconfirmed

Belongs to Publisher Series

You must log in to edit Common Knowledge data.
For more help see the Common Knowledge help page.
Canonical title
Original title
Alternative titles
Original publication date
People/Characters
Information from the Italian Common Knowledge. Edit to localize it to your language.
Important places
Important events
Related movies
Epigraph
Dedication
First words
Quotations
Last words
Disambiguation notice
Publisher's editors
Blurbers
Original language
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

References to this work on external resources.

Wikipedia in English

None

No library descriptions found.

Book description
Haiku summary

Current Discussions

None

Popular covers

Quick Links

Rating

Average: (4)
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4 1
4.5
5

Is this you?

Become a LibraryThing Author.

 

About | Contact | Privacy/Terms | Help/FAQs | Blog | Store | APIs | TinyCat | Legacy Libraries | Early Reviewers | Common Knowledge | 207,161,622 books! | Top bar: Always visible