HomeGroupsTalkMoreZeitgeist
Search Site
This site uses cookies to deliver our services, improve performance, for analytics, and (if not signed in) for advertising. By using LibraryThing you acknowledge that you have read and understand our Terms of Service and Privacy Policy. Your use of the site and services is subject to these policies and terms.

Results from Google Books

Click on a thumbnail to go to Google Books.

Loading...

Les chemins de traverse

by Maximilien Le Roy

MembersReviewsPopularityAverage ratingConversations
4None3,451,633 (3)None
Selon la définition du Petit Larousse, un "chemin de traverse" est "un chemin étroit, plus direct que la route; un passage étroit reliant deux rues." C'est sur ce sentier étroit que les deux personnages du livre, l'un palestinien, l'autre israélien, ont choisi de jeter l'ancre: le sentier du petit nombre, celui qui veut naviguer le taayoush. Le taayoush? "Vivre-ensemble", en arabe. C'est aussi le nom d'un mouvement de désobéissance civile, né en 2000, ayant vocation à créer des connexions judéo-arabes. Dans Chemins de traverse, Maximilien Le Roy et Soulman nous proposent le témoignage de deux militants. L'un à perdu un oeil pour ouvrir ceux de ses concitoyens, l'autre est un parent pleurant la mort tragique de ses beaux-frères. Mettant en perspective ces deux trajectoires individuelles, les auteurs posent les bases de ce qui serait un projet alternatif dans ce conflit sans fin.… (more)
Recently added bykma32, Rivaton, goofylo

No tags

None
Loading...

Sign up for LibraryThing to find out whether you'll like this book.

No current Talk conversations about this book.

No reviews
no reviews | add a review
You must log in to edit Common Knowledge data.
For more help see the Common Knowledge help page.
Canonical title
Original title
Alternative titles
Original publication date
People/Characters
Important places
Important events
Related movies
Epigraph
Dedication
First words
Quotations
Last words
Disambiguation notice
Publisher's editors
Blurbers
Original language
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

References to this work on external resources.

Wikipedia in English

None

Selon la définition du Petit Larousse, un "chemin de traverse" est "un chemin étroit, plus direct que la route; un passage étroit reliant deux rues." C'est sur ce sentier étroit que les deux personnages du livre, l'un palestinien, l'autre israélien, ont choisi de jeter l'ancre: le sentier du petit nombre, celui qui veut naviguer le taayoush. Le taayoush? "Vivre-ensemble", en arabe. C'est aussi le nom d'un mouvement de désobéissance civile, né en 2000, ayant vocation à créer des connexions judéo-arabes. Dans Chemins de traverse, Maximilien Le Roy et Soulman nous proposent le témoignage de deux militants. L'un à perdu un oeil pour ouvrir ceux de ses concitoyens, l'autre est un parent pleurant la mort tragique de ses beaux-frères. Mettant en perspective ces deux trajectoires individuelles, les auteurs posent les bases de ce qui serait un projet alternatif dans ce conflit sans fin.

No library descriptions found.

Book description
Haiku summary

Current Discussions

None

Popular covers

Quick Links

Genres

No genres

Rating

Average: (3)
0.5
1
1.5
2
2.5
3 1
3.5
4
4.5
5

Is this you?

Become a LibraryThing Author.

 

About | Contact | Privacy/Terms | Help/FAQs | Blog | Store | APIs | TinyCat | Legacy Libraries | Early Reviewers | Common Knowledge | 206,407,842 books! | Top bar: Always visible