Diccionari general de la llengua catalana

by Pompeu Fabra

On This Page

Tags

Recommendations

Member Reviews

5 reviews
És un magnífic treball filològic.
L'Institut d'Estudis Catalans (IEC) volia crear un inventari lexicogràfic oficial i va encarregar aquesta tasca a un petit equip dirigit per Pompeu Fabra i Poch. Fabra ja havia publicat un Diccionari ortogràfic (1917) seguint les normes de l'IEC, a més de moltes altres obres d'ordenament de la llengua catalana.

Va ser durant l'època de la Dictadura de Primo de Rivera (1923-30) que Fabra redactà l'obra. Hi dedicà sis anys i aparegué publicat com a llibre l'any 1932. Primer va aparèixer en forma de fascicles (i per subscripció) amb un peu d'impremta de 1931. El 30 de novembre de 1932 la Llibreria Catalònia publicà l'edició en llibre. El veritable responsable de l'edició va ser Antoni López Llausàs.

El 4 de febrer de 1939, show more enmig del clima de repressió del català, les planxes originals del diccionari, així com els romanents editorials, varen ser destruïdes per l'exèrcit feixista del general Franco. show less

Members

Recently Added By

Author Information

Picture of author.
91+ Works 640 Members

Some Editions

Common Knowledge

Canonical title*
Diccionari general de la llengua catalana
Original title
Diccionari general de la llengua catalana
Alternate titles*
Diccionari Fabra
Original publication date
1931; 1932-11-30 (colofó 1a edició) (colofó 1a edició); 1954-09 (colofó 2a edició) (colofó 2a edició)
*Some information comes from Common Knowledge in other languages. Click "Edit" for more information.

Classifications

Genres
Reference, Nonfiction
DDC/MDS
467.703LanguageSpanish, Portuguese, GalicianHistorical and geographic variations, modern nongeographic variations of Spanish
LCC
PC3889 .F3Language and LiteratureRomanic languagesRomanceCatalan

Statistics

Members
105
Popularity
307,118
Reviews
5
Rating
½ (4.60)
Languages
Catalan, English
Media
Paper
ISBNs
2