HomeGroupsTalkMoreZeitgeist
Search Site
This site uses cookies to deliver our services, improve performance, for analytics, and (if not signed in) for advertising. By using LibraryThing you acknowledge that you have read and understand our Terms of Service and Privacy Policy. Your use of the site and services is subject to these policies and terms.

Results from Google Books

Click on a thumbnail to go to Google Books.

Loading...

Peter Pan

by Regis Loisel

Series: Loisel, Peter Pan (1-6)

MembersReviewsPopularityAverage ratingMentions
872311,054 (4.29)2
Before he became Peter Pan, before his arrival to Neverland, he was a boy fighting for survival. Born into the harsh Dickensian London suburbs, an alcoholic mother leaving him in an almost-orphan state, Peter's only retreat from reality was the fantastical stories given to him by a friendly neighbour - allowing him to temporarily escape the darkness of the adult world. For the first time this six-volume series will be translated into English and collected in one omnibus edition. Loisel offers a unique take on a well-known tale that goes into a grim and dark world.… (more)
None
Loading...

Sign up for LibraryThing to find out whether you'll like this book.

No current Talk conversations about this book.

» See also 2 mentions

French (1)  Italian (1)  All languages (2)
Showing 2 of 2
Un conte magnifiquement revisité, un dessin incroyable, un scénario dur et poétique ( )
  noid.ch | May 27, 2021 |
Un’elegante edizione per raccontare la storia di Peter Pan, da un altro punto di vista. Straordinario. Certo Peter Pan con i fumetti ci va a nozze. È la dimensione naturale del ragazzo che non vuole crescere. E la storia di Loisel è un piccolo capolavoro. La vita di Peter Pen ce la immaginiamo a partire dalla ricerca dell’ombra a casa di Wendy. Colpa, o merito, dello straordinario cartone della Disney. Loisel la storia la fa partire sempre a Londra. Ma Peter è un ragazzo semplice, figlio di una alcolizzata. L’ambientazione è quella di Dickens, non certo quella dei personaggi di Sir James Matthew Barrie. Ma partendo da Londra, con pensieri diversi ma sempre pieni e ricchi di fantasia, il risultato è sempre la straordinaria favola che conosciamo: tra pirati, indiani, fate e sirene. Campanellino è sempre lui, con un pizzico di erotismo. Insomma, Peter Pan non tradisce. Perché secondo stella a destra, questo è il mattino. E poi in fondo fino al destino.

Recensione del 16 aprile 2021
Termino di rileggere il Peter Pan di Loisel il 16 aprile del 2021. Dopo nove anni, tutto è cambiato, sono stravolto, orfano, imputato, solo, arrancante. L’eterno ragazzo prodigio, talento mai espresso si trova nella sua torre d’avorio a gestire cose non sue, alla stregua di un colono israeliano, mentre il mondo si eclissa nel buio di una pandemia. Nessuna avrebbe mai potuto neanche immaginare quanto poi sarebbe accaduto, ed è con questo spirito che con una certa difficoltà mi riapproccio al Peter Pan di Loisel. Rimane l’impressione di un lavoro importante, facilitato dalla qualità dell’edizione, dalla foliazione, dalla carta, tutti elementi imprescindibili per dare sostanza alla forma, a far risaltare la forza del disegno. Che integra una storia bellissima, quella di un ragazzino di Londra con una madre alcolizzata che si trova improvvisamente a combattere su un’isola fantastica, battaglie fantastiche. Il capolavoro di Barrie viene inquadrato da un angolo visuale diverso, e il risultato è, oggettivamente, molto ma molto differente dall’originale. La vena di tristezza non è nell’assenza della madre, ma nel ricordo delle miserie della madre stessa, il mondo degli adulti viene reso per quello che è, nella sua essenzialità. E poi Capitan Uncino, e Spugna, e Campanellino, non c’è nulla da fare andare nell’isola che non c’è è sempre un’esperienza fantastica. ( )
  grandeghi | Mar 23, 2020 |
Showing 2 of 2
no reviews | add a review

Belongs to Series

Is a (non-series) prequel to

You must log in to edit Common Knowledge data.
For more help see the Common Knowledge help page.
Canonical title
Original title
Alternative titles
Original publication date
People/Characters
Important places
Important events
Related movies
Epigraph
Dedication
To James Matthew Barrie

in the hope that he's not rolling over in his grave.

...and a special thought to my little Teo,

wishing that someday he will like my stories.
First words
LONDON ... Cold, hunger, and misery merge to set the scene...
Quotations
Last words
Disambiguation notice
Publisher's editors
Blurbers
Original language
Canonical DDC/MDS
Canonical LCC

References to this work on external resources.

Wikipedia in English

None

Before he became Peter Pan, before his arrival to Neverland, he was a boy fighting for survival. Born into the harsh Dickensian London suburbs, an alcoholic mother leaving him in an almost-orphan state, Peter's only retreat from reality was the fantastical stories given to him by a friendly neighbour - allowing him to temporarily escape the darkness of the adult world. For the first time this six-volume series will be translated into English and collected in one omnibus edition. Loisel offers a unique take on a well-known tale that goes into a grim and dark world.

No library descriptions found.

Book description
Haiku summary

Current Discussions

None

Popular covers

Quick Links

Rating

Average: (4.29)
0.5
1
1.5
2
2.5
3 1
3.5 1
4 8
4.5 1
5 6

Is this you?

Become a LibraryThing Author.

 

About | Contact | Privacy/Terms | Help/FAQs | Blog | Store | APIs | TinyCat | Legacy Libraries | Early Reviewers | Common Knowledge | 205,517,605 books! | Top bar: Always visible