invoer/uitvoer versus importeren en exporteren
Talk LibraryThing in het Nederlands
Join LibraryThing to post.
This topic is currently marked as "dormant"—the last message is more than 90 days old. You can revive it by posting a reply.
1royalhistorian
Invoer en uitvoer zijn perfect normale Nederlandse woorden, maar importeren en exporteren is beter op zijn plaats hier. Waarom? Omdat ieder Nederlandstalig computer programma (en ook programma's van eigen bodem) exporteren en importeren gebruiken.
Internet Explorer, Firefox, alle Office programma's, Windows, muziekprogramma's, het programma Bookcollector... Als ik de menuopties bestudeer kom ik bij deze programma's allemaal importeren en exporteren tegen. Als een gebruiker zich afvraagt of zijn gegevens vanuit Bookcollector naar LT overgeheveld kunnen worden, lijkt me het beste deze termen gelijk te houden.
Internet Explorer, Firefox, alle Office programma's, Windows, muziekprogramma's, het programma Bookcollector... Als ik de menuopties bestudeer kom ik bij deze programma's allemaal importeren en exporteren tegen. Als een gebruiker zich afvraagt of zijn gegevens vanuit Bookcollector naar LT overgeheveld kunnen worden, lijkt me het beste deze termen gelijk te houden.
