HomeGroupsTalkZeitgeist
This site uses cookies to deliver our services, improve performance, for analytics, and (if not signed in) for advertising. By using LibraryThing you acknowledge that you have read and understand our Terms of Service and Privacy Policy. Your use of the site and services is subject to these policies and terms.
Hide this

Results from Google Books

Click on a thumbnail to go to Google Books.

Playing for Pizza by John Grisham
Loading...

Playing for Pizza (2007)

by John Grisham

MembersReviewsPopularityAverage ratingMentions
3,7331122,185 (3.25)74
A former American football star joins the Parma Panthers to play football in a small town in Italy.
  1. 00
    Bleachers by John Grisham (KimSmyth)
    KimSmyth: Another sports themed Grisham book that is really not about sports after all
  2. 00
    Outcasts United: A Refugee Team, an American Town by Warren St. John (SqueakyChu)
  3. 00
    Lest Darkness Fall by L. Sprague de Camp (DWWilkin)
    DWWilkin: A new transplant trying to make a life in Italy. Heart-warming and fun-filled.
None
Loading...

Sign up for LibraryThing to find out whether you'll like this book.

No current Talk conversations about this book.

» See also 74 mentions

English (106)  Dutch (2)  German (1)  Spanish (1)  French (1)  All languages (111)
Showing 1-5 of 106 (next | show all)
Playing for Pizza is one of the shorter novels done by John Grisham. Rick Dockery is a third-string NFL quarterback for the Cleveland Browns, who throws three interceptions in 11 minutes in the AFC championship game, blowing a 17-point lead and resulting in the Browns missing their chance at their first-ever Super Bowl appearance. He is cut from the team. His agent Arnie tries to find him work in the NFL, but sadly, no team will take him. Arnie manages to find him a starting position for the Parma Panthers of the Italian Football league for low to none compensation. Rick accepts the job, glad to get away from legal troubles in the United States, but leery of living in Italy, where he doesn't know the language and where American football draws little attention or respect. The Parma Panthers have only two other Americans on the team -- halfback Slidell "Sly" Turner, who ends up leaving early in the season, and safety Trey Colby. The Panthers actually end up winning their first game. Then they lose the next, for a number of reasons. Despite these problems, Italy and the team are growing on Rick, and he begins to feel some loyalty to them. Rick decides to honor his contract with the Parma Panthers. With aggresion, a talented Italian wide receiver and a new strategy, they win each of their remaining regular-season games, then advance to the playoffs and the Italian Super Bowl, which was a very close game against their rivals. ( )
  GFeldt.ELA1 | Oct 19, 2019 |
Fun book. A nice light romp. ( )
  DCavin | Sep 27, 2019 |
Da circa 7 anni sono immersa nel mondo del football americano italiano per seguire il mio ragazzo nello sport che ama e che è la sua passione.
Grisham ha scoperto, girando l'Italia, che il football, che per gli americani è l'equivalente del nostro calcio, viene praticato anche da noi e ha deciso di dedicare un libro alla squadra di Parma, i Panthers.
Mi sono ritrovata immersa nel mondo che vivo tutti gli anni e che vedo vivere alla persona che amo: le trasferte infinite in giro per l'Italia, i sacrifici che i ragazzi fanno perchè tutti studiano o hanno un lavoro (in Italia non esiste professionismo per questo sport), i brutti infortuni che ti fanno pensare per un attimo di mollare tutto, i compagni di squadra che darebbero qualsiasi cosa per aiutarti e noi ragazze, mogli, genitori e figli che seguiamo le squadre, ci arrabbiamo, tifiamo, gioiamo e rinunciamo a tante cose ma siamo ripagati quando vediamo la passione negli occhi di chi gioca.
Questo libro è un romanzetto che meriterebbe non più di 3 stelle perchè comunque la storia dello sportivo finito che poi trova l'occasione di riscatto della vita è un già visto e rivisto, ma io gliene do 4 perchè ha toccato talmente tante cose che amo che mentre leggevo sorridevo o mi commuovevo o annuivo perchè sapevo esattamente di cosa stesse parlando.

«Qui in Italia il football è uno sport dilettantistico, o forse appena qualcosa di più. Ogni squadra di serie A ha diritto a tre giocatori americani, i quali di solito prendono un po' di soldi e magari hanno l'affitto pagato.
Tipicamente i quarterback sono americani e ricevono un modesto stipendio. Gli altri componenti del roster sono un branco di italiani grandi e grossi che giocano solo perché amano il football.
Se sono fortunati e il proprietario della squadra è di buon umore, può darsi che dopo la partita abbiano pizza e birra gratis. Giochiamo un campionato di otto partite più i playoff e poi
c'è la possibilità di giocarsi il Super Bowl italiano. Il nostro campo è vecchio, però è bello, ben curato, ospita circa tremila spettatori e, per una partita davvero importante, certe volte riusciamo anche a riempirlo.
Abbiamo sponsor, belle divise, ma nessun contratto Tv e niente soldi veri di cui valga la pena parlare. Siamo piantati nel bel mezzo del mondo del calcio, perciò il football più che altro ha un seguito di cultori.» ( )
  Feseven78 | Apr 17, 2019 |
Pretty good book, I started and stopped a couple of times. It's title should be: One man's transition plan from the NFL" because that's what it was. I can see Rick Dockery settling down and spending his live in pizza land....maybe, become a ham n egg lawyer and learn to speak with a drawl? The characters were just like any small town (in the USA or Italy or anywhere, probably). Best part of the book was where he used somebody else's money to get even in Cleveland. Great job for a non lawyer book by Grisham. ( )
  buffalogr | Mar 19, 2019 |
L'evolversi della vicenda è scontato sin dalle prime battute: nel momento in cui Ernie, l'agente del protagonista, comunica a Rick che l'unico modo per salvare la sua carriera sarebbe stato andare a giocare in Italia beh...è chiaro come andrà a finire.
Niente colpi di scena dunque e dritti fino alla meta senza esitazioni.
I personaggi sono credibili e gradevoli ma solo una strettissima manciata (direi non più di tre) è quello che i giocatori di ruolo chiamerebbero "Personaggi giocanti". Tutti gli altri sono PNG (personaggi non giocanti) che servono solo per lo sviluppo della storia, e questo in effetti è un bel limite.
Anche le parti gastronomico-culturali le ho trovate un pelo oltre il tollerabile ne avrei fatto a meno ma probabilmente è orientato per un pubblico americano e quindi ci può stare.
Non seguo il football quindi in alcuni punti, in cui si descrivono tutta una serie di azioni utilizzando il gergo americano, ho tappato il naso e sono andato dritto e veloce però nonostante ciò i ritmi delle partite si riescono a seguire anche da noi non addetti. E questo è un pregio.
Insomma un libro leggero, senza troppe emozioni ma in definitiva anche senza noie. ( )
  LoZioSpino | Nov 22, 2018 |
Showing 1-5 of 106 (next | show all)
no reviews | add a review
You must log in to edit Common Knowledge data.
For more help see the Common Knowledge help page.
Series (with order)
Canonical title
Original title
Information from the German Common Knowledge. Edit to localize it to your language.
Alternative titles
Original publication date
People/Characters
Important places
Important events
Related movies
Awards and honors
Epigraph
Dedication
This book is dedicated to my longtime publisher, Stephen Rubin, a great lover of all things Italian--opera, food, wine, fashion, language, and culture. Perhaps not football.
First words
It was a hospital bed, that much appeared certain, though certainty was coming and going.
Quotations
Last words
Information from the German Common Knowledge. Edit to localize it to your language.
(Click to show. Warning: May contain spoilers.)
Disambiguation notice
Publisher's editors
Blurbers
Publisher series
Information from the German Common Knowledge. Edit to localize it to your language.
Original language
Canonical DDC/MDS

References to this work on external resources.

Wikipedia in English (1)

No library descriptions found.

Book description
Haiku summary

Quick Links

Popular covers

Rating

Average: (3.25)
0.5 4
1 31
1.5 8
2 104
2.5 29
3 262
3.5 59
4 209
4.5 13
5 70

Is this you?

Become a LibraryThing Author.

 

About | Contact | Privacy/Terms | Help/FAQs | Blog | Store | APIs | TinyCat | Legacy Libraries | Early Reviewers | Common Knowledge | 141,562,744 books! | Top bar: Always visible