Picture of author.

Ramon Solsona

Author of L'home de la maleta

22 Works 341 Members 13 Reviews

About the Author

Works by Ramon Solsona

L'home de la maleta (2011) 83 copies, 6 reviews
Allò que va passar a Cardós (2016) 52 copies, 3 reviews
Les hores detingudes (1993) 26 copies
Reflexions de sala i alcova (1994) 26 copies
Llibreta de vacances (1991) 23 copies
DG (1998) 23 copies, 1 review
No tornarem mai més (1999) 18 copies, 1 review
Línia blava (2004) 16 copies, 1 review
Figures de calidoscopi (1989) 14 copies
Temps enrere (A TOT VENT) (2022) 13 copies
Disset pianos (2019) 10 copies
El carrer de la xocolata (2025) 7 copies
El Cor de la ciutat (2001) 6 copies
Ull de vaca (1995) 5 copies
Cementiri de butxaca (2006) 5 copies

Tagged

Common Knowledge

Canonical name
Solsona, Ramon
Legal name
Solsona, Ramon
Other names
Lo Gaiter del Besós
Birthdate
1950-7-2
Nationality
Catalunya
Birthplace
Barcelona
Map Location
Espanya

Members

Reviews

14 reviews
A través del relat de les milícies d'uns jóvens, es descobreixen moltes de les misèries de l'Exèrcit espanyol. Molt recomanable.
V. és un antiheroi, un mofeta, un supervivent. Observa la seva família, els seus amics i a si mateix amb una mirada sorneguera. S'ha fet vell i s'ha quedat sense la dona. Es troba sol, la casa li cau al damunt, s'avorreix i pren una decisió: anirà a viure, per torns, amb les seves tres filles.

El protagonista ens parla en primera persona, comparteix amb nosaltres els seus pensaments i ho fa en el llenguatge del dia a dia, amb aquesta parla malmesa però viva que és l'habitual del show more carrer.

Com fan tants vells, ens explica les batalletes de la seva vida i critica les noves maneres de fer. Amb punxa, amb ironia, amb un punt de tendresa, apareix un retrat social que fa venir al cap les imatges del TBO.
show less
Un guàrdia civil és assassinat a la vall de Cardós una nit de neu del 1965. Les causes i les conseqüències del crim travessen un territori sacsejat per les obres d’un gran complex hidroelèctric. Milers de treballadors excaven quilòmetres de galeries subterrànies, pous verticals i centrals invisibles des de l’exterior. La vida dels habitants de la vall es transforma. S’hi respiren aires nous, la guerra queda lluny, arriben la televisió, el sis-cents, el turisme, el twist i el show more biquini.

Com buscadors d’or, una corrua de persones acut a Cardós a la recerca d’una feina. S’allotgen en campaments i pobles, des del pla fins als llacs més alts, i les seves històries d’emigració i desarrelament, d’amor i de lluita s’encreuen les unes amb les altres. Hi ha conflictes de convivència, prosperitat econòmica, accidents de treball, corrupteles i el rerefons permanent de la dictadura. Un assassinat ho lliga tot.

Sis anys després de L’home de la maleta, Ramon Solsona ofereix una novel·la èpica i vibrant que té tota la rotunditat dels clàssics.
show less
De com el pas dels anys ens pot situar en un entorn que se'ns torna extrany i incomprensible. Divertida i entretinguda,
Utilitza un català molt poc normatiu i molt coloquial

Awards

You May Also Like

Associated Authors

Marta Nadal Foreword

Statistics

Works
22
Members
341
Popularity
#69,902
Rating
½ 3.6
Reviews
13
ISBNs
33
Languages
1

Charts & Graphs