Helen Vreeswijk (1961–2016)
Author of Chatroom
About the Author
Works by Helen Vreeswijk
3pak — Author — 2 copies
Tagged
Common Knowledge
- Canonical name
- Vreeswijk, Helen
- Legal name
- Vreeswijk, Helen
- Birthdate
- 1961-03-01
- Date of death
- 2016-10-31
- Gender
- female
- Occupations
- auteur
politieagent - Nationality
- Netherlands
- Birthplace
- Den Haag, Zuid-Holland, Nederland
- Place of death
- Kerk-Avezaath, Gelderland, Nederland
- Associated Place (for map)
- Netherlands
Members
Reviews
READ IN DUTCH
Ik had Chatroom van Heleen Vreeswijk een keer van een vriendin geleend die helemaal weg was van haar boeken, en mij daarom ook nieuwsgierig naar het boek had gemaakt.
Het gaat over twee tieners die onschuldig rondsurfen over het internet en profielsites. Op een dag maken ze een afspraak met een 'jongen' die ze op die manier hebben leren kennen. Dan blijkt dat niet iedereen zo onschuldig is...
Ik vond dit eigenlijk best een goed boek. Het miste wel wat diepgang en hier en daar show more zitten er wat duidelijke gaten in het verhaal, maar het was leuk om te lezen. Niet superspannend, maar genoeg om erin door te lezen. Hoewel ik wel vind dat de meisjes in dit verhaal behoorlijk naief zijn! En ik vond dat de slechterik (ik zal hem maar even zo noemen) een soort gespleten persoonlijkheid had. LET OP: het volgende stukje bevat spoilers, wil je niets weten over het verhaal, lees dan niet verder! Het ene moment leek hij een door lust gedreven man, en vertelt hij over zijn 'verzameling', het volgende moment is hij een emotieloze man die het allemaal voor het geld doet. Dat vond ik vreemd. Een aardig boek dus, maar niet helemaal mijn ding (het is toch een beetje te tienerachtig voor me. Dan heb ik liever een echte thriller!). show less
Ik had Chatroom van Heleen Vreeswijk een keer van een vriendin geleend die helemaal weg was van haar boeken, en mij daarom ook nieuwsgierig naar het boek had gemaakt.
Het gaat over twee tieners die onschuldig rondsurfen over het internet en profielsites. Op een dag maken ze een afspraak met een 'jongen' die ze op die manier hebben leren kennen. Dan blijkt dat niet iedereen zo onschuldig is...
Ik vond dit eigenlijk best een goed boek. Het miste wel wat diepgang en hier en daar show more zitten er wat duidelijke gaten in het verhaal, maar het was leuk om te lezen. Niet superspannend, maar genoeg om erin door te lezen. Hoewel ik wel vind dat de meisjes in dit verhaal behoorlijk naief zijn! En ik vond dat de slechterik (ik zal hem maar even zo noemen) een soort gespleten persoonlijkheid had. LET OP: het volgende stukje bevat spoilers, wil je niets weten over het verhaal, lees dan niet verder! Het ene moment leek hij een door lust gedreven man, en vertelt hij over zijn 'verzameling', het volgende moment is hij een emotieloze man die het allemaal voor het geld doet. Dat vond ik vreemd. Een aardig boek dus, maar niet helemaal mijn ding (het is toch een beetje te tienerachtig voor me. Dan heb ik liever een echte thriller!). show less
Het orgineel van mijn review kan je vinden op mijn blog:
http://www.linda-linea-recta.nl/promille-door-helen-vreeswijk-een-boek-review/
........
Tot mijn schaamte moet ik toegeven dat dit het eerste boek van Helen was. De Kick staat al in de boekenkast en de rest ga ik ook lezen!
Ik zou zeggen : Goed voorbeeld doet volgen
http://www.linda-linea-recta.nl/promille-door-helen-vreeswijk-een-boek-review/
........
Tot mijn schaamte moet ik toegeven dat dit het eerste boek van Helen was. De Kick staat al in de boekenkast en de rest ga ik ook lezen!
Ik zou zeggen : Goed voorbeeld doet volgen
Eerwraak van Helen Vreeswijk... Wat een boek... Beklemmend, lekker leesbaar, spannend en goed verhaal. Ik werd helemaal meegesleurd, ik kon het verhaal niet van me afzetten. Wat lijkt het me vreselijk als je familie zo handelt, wat lijkt het me verschrikkelijk als je moet vluchten voor je leven, wanneer je eigen broer je probeert te vermoorden omdat je met een Nederlandse jongen gaat. Ik denk dat dit boek me nog lang bij zal blijven, ik vond het echt intrigerend, zoals bijna alle boeken van show more Heleen Vreeswijk, ik vind het dan ook jammer dat ik ze nu bijna allemaal gelezen heb! show less
Ik vind dit een erg goed boek, met name omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Het verhaal behoudt ook spanning, waardoor je het in één adem uit leest.
You May Also Like
Associated Authors
Statistics
- Works
- 19
- Members
- 401
- Popularity
- #60,557
- Rating
- 4.0
- Reviews
- 11
- ISBNs
- 55
- Languages
- 2
- Favorited
- 3














